Kontaktskjema for samarbeid


Vi har spesialisert oss på inndrivelse av alle type fordringer.

Mange firma spør seg selv: hva er årsaken til at en kunde ikke betaler i tide? Hvordan kan ditt selskap redusere faren for tap på fordringen før kreditt gis ? Når er det hensiktsmessig å sende purringer ? Når tid kan kravet sendes til inkasso og videre til rettslig inkasso ?

Vår tjenester

Erfaring

Alfa Inkasso as har lang bransjeerfaring som vi tilbyr våre oppdragsgivere. Som kunde i Alfa Inkasso får du din egen saksbehandler som du alltid kan ta kontakt med og som følger sakene dine tett. Alfa Inkasso har høy fagkompetanse og tilbyr veiledning i den grad det er ønskelig for våre kunder. Nedenfor vil du finne en oversikt over de forskjellige tjenestene vi tilbyr. Ring oss gjerne på telefon.: 51 20 03 00 eller benytt kontaktskjema som du finner her.

Faktura-administrasjon

La oss ta hånd om hele fakturaoppfølgingen din og sørge for at alle prosesser går rydding og ordentlig for seg. Vi tar oss av alle utsendelser av fakturaer, sender ut inkassovarsler og purringer. Vi sørger for god kundeservice for dine kunder og svarer på deres henvendelser på telefon og e-post. Vi holder øye med dine kunders betalingsevne og rapporterer avvik. Oppnår vi ikke resultater vil saken overføres til inkasso og du kan følge status på saken via vårt online system.

Fordelene for deg og din bedrift:

  • Du får frigjort din egen og dine medarbeideres tid.
  • Du får pengene hurtigere - 20 % redusert i kredittiden din.
  • Du reduserer belastningene på driftskreditten din.
  • Du får et profesjonelt tilsyn med skyldners betalingsevne, og reduserer dermed muligheten for tap.
  • Du får enklere regnskapsføring gjennom vår reskontroføring.
Les mer.
ALFA FAS-TJENESTE
Alfa FAS(fakturaadministrasjon)-tjeneste får du full oppfølging av dine kunder etter du har mottatt en ordre fra din kunde. Det eneste du trenger å gjøre er å videresende dine ordre til oss, så ordner vi med utsendelse av faktura og inkassovarsel ved over 14 dagers forsinkelse på innbetaling etter forfall. Om det så fortsatt ikke mottas noe innbetaling overføres saken til inkasso. Inkassovarsel og overføring av sak til inkasso skjer alltid etter avtale med våre kunder.

Du har selv fulll oversikt gjennom Alfa Online Web, hvor du kan følge status på alle sakene dine
Få et uforpliktende tilbud:

Purreservice

Før en inkassator kan sette i verk inkassotiltak stilles det strenge krav i henhold til lovverk om varsel til skyldner. Stadig flere bedrifter velger nå å sette bort denne jobben til oss. Vi sørger for at jobben blir profesjonelt gjennomført og at alt blir gjort i henhold til lovverket. Resultatet er også raskere innbetaling og avklaring. Vi besørger også oppfølging av deres kunder og besvarer alle hendvendelser. Vi oversender inkassovarsel alltid nøytrale brevark og konvolutter for å skåne dine kunder.

Med en Alfa purreservice-avtale med oss frigjør du din bedrifts ressurser til å kunne konsentrere seg om ditt selskaps kjernevirksomhet, mens vi besørger innbetaling fra deres skyldnere.

Vi tilbyr våre kunder avtale med "No Cure No Pay"-prinsippet. Med en avtale med vår purreservice betaler din bedrift ingenting, men vi beholder inkassosalær, samt lovbestemt forsinkelsesrente. Vi dekker både porto og administrative kostnader.

Ta kontakt med oss i dag for en fullstendig presentasjon over våre tjenester.

Les mer
ALFA PURRESERVICE STARTER MED INKASSOVARSEL.
Så lenge du gir kreditt, vil noen av dine kunder komme til å være sene med å betale. Med oss får du full oppfølging av disse kundene. Vi behandler alle type krav.

Det eneste du trenger å gjøre er å sende over ubetalte fordringer til oss innen 14 dager etter forfall. Vi tar så over jobben for deg og sørger for lovpliktig inkassovarsel, besvarer alle inngående kundehenvendelser og følger opp dine kunder.


Dersom responsen på inkassovarslet ikke medfører innbetaling blir denne overført til inkasso.
Få et uforpliktende tilbud:

Inkasso

At det er normalt å be om eller forlange betaling for forfalte faktura. Enhver seriøs aktør gjør det. Dersom vi ikke får respons på inkasso varslet og pengene fremdeles uteblir. Vi vil da registrere inkasso saken og sende ut en betalingsoppfordring med oppstilling over kravet jmf. Inkasso lovens § 10.
Oppnår vi ingen respons på betalings oppfordringen så vil vi jobbe videre med direkte kontakt på telefon og SMS for å finne en løsninger.

Er du en av dem som opplever høye kostnader fra ditt inkassobyrå? Vi tilbyr våre kunder inkasso avtale med "No Cure No Pay" prinsippet.

Ta gjerne kontakt med oss for en fullstendig presentasjon over våre tjenester.
Les mer.
VÅR TJENESTE SOM HETER ALFA TOTAL KAN STARTE MED Å SENDE BETALINGSOPPFORDING
Vi kontrolerer at det er sendt inkassovarsel etter inkassolovense § 9. Dersom dette ikke er utført så blir dette sendt i nøytrale brevark og konvolutter. Dette for å skåne dine kunder.
Vi besvarer alle inngående kundehenvendelser mens vi avventer responsen på inkassovarslet.
Dersom responsen på inkassovarslet ikke har hjulpet blir denne overført til inkasso.
Vi vil da sende ut betalingsoppfordring jmf. inkassolovens § 10.
Deretter følger vi opp med brev, telefon og sms og vi er tilgjengelig for dine kundene på telefon.
Dersom dine kunder ønsker en betalingsordning, har en reklamasjon eller andre
henvendelser så behandler vi dette.

Vi kredittsjekker saker før vi iverksetter rettslig inkasso.

Vi søker løsning gjennom rettssystemet. De av dine kunder som ikke selv tar initiativ, blir kontaktet slik at saken blir avklart, målet er å løse saken uten å ta i bruk rettslig inkasso.

Vi tilbyr overvåkning dersom det i dag viser seg at skyldner ikke har middler. Vi følger kunden over tid for mulig løsning, vi sjekker jevnlig betalings oppførselen samt endring i verdier som skyldner annskaffer seg. Dersom det er positiv respons så iverksettet rettslig prosess.

Vi vil påstå etter lang bransje erfaring innen inkasso. At en sen betaler kan også være en god fremtidig kunde. Inkasso er et naturlig ledd i en god kredittoppfølging. Dersom du ønsker å ivareta faktura og betalingsoppfølging selv, er det naturlig å benytte oss til oppfølging av de av dine kunder som ikke betaler til tross for oversendt inkassovarsel.

Alfa Inkasso as tilbyr også behandling av inkasso saker i utlandet.
Vi begynner inndrivelses prosess i Norge og lykkes vi ikke så kan vi benytte oss av en kommisjonær. Kostnader for utenlands inkasso varierer fra land til land. Priser kan hentes på vår web side. www.alfa-inkasso.no/utland/priser.pdf du vil trenge et passord. Kontakt oss på telefon 51 200 300 for ytterligere informasjon.

Fordelingsnøkkel av innbetaling:
Vi benytter følgende fordeling FETSKO - HR: F = forskuddsgebyr (forliksklage) E = etterskuddsgebyr (begjæring og pantattest) T = tariffmessig salær (purregebyr/salær) S = rettslig salær (gebyr for skriving av begjæringer) saksomkostninger. K = Særskilt salær O = omkostningsrenter. H = Hovedstol (summen av krav i reskontroen) R = renter.
Få et uforpliktende tilbud:

Rettslig prosess

Noen saker lar seg ikke alltid løses like enkelt. Av og til må saken videreføres til rettslig instans. Vi i Alfa Inkasso as har kompetanse til å iverksette rettslig prosess hvor saken videreføres til forliksrådet eller namsmannen. Din egen saksbehandler i Alfa Inkasso as vil følge prosessen tett og rådføre deg både før, under og etter behandling av saken.


Alfa Online Web

Vi benytter Predator®-systemet som gir større funksjonsrikdom enn noe annet inkassosystem på markedet.
Som kunde hos oss får du tilgang til Alfa Online Web sine sentrale funksjoner:
  • Innlesing av purre/inkassosaker manuelt eller fra fil.
  • Legge inn nye purre/inkassosaker direkte i Predator®.
  • Auto søk på skyldner.
  • Fritekst og notatfelt på sak.
  • Oversikt over sakens historikk.
  • OCR innbetalinger.
  • Elektronisk arkiv av alt saksmatriell
  • Oversikt over kommunikasjon gjort via brev, e-post og SMS.
  • Integrert og automatisk kobling mot eksterne informasjonsregistre.
  • Full reskontro på skyldner, oppdragsgiver og myndigheter.
  • Registrering av betalings avtaler, dommer, lønnstrekk osv.
  • Omfattende utvalg av rapporter.
Ta kontakt med oss for en fullstendig presentasjon av Alfa Online Web.
Happy Customer
Systemet benyttes i dag av en lang rekke banker og finansinstitusjoner, statlige og kommunale etater og foretak, store industrikonsern, foruten store deler av næringslivet forøvrig.

Alfa Inkasso as

frigjør kapital og ressurser, forebygg tap på utestående fordringer.
  • Madlastokken 5, Inngang A - 2 etg.
  • 4042 Hafrsfjord
  • Postboks 450 Madla - 4090 Hafrsfjord